Wednesday 4 February 2015

Kebanyakan orang sekarang gemar menggunakan internet sebagai sumber pendapatan mereka. Namun, tidak ramai yang mengetahui terdapat banyak lagi laman web yang boleh digunakan. Antaranya...

1. Google Adsense



Ia adalah kaedah inovatif untuk menjana pendapatan dengan mudah. Tetapi untuk menggunakannya anda perlu mempunyai website/blog anda sendiri ataupun akaun youtube dimana anda boleh menyiarkan iklan tersebut. Dengan adanya blog/website/youtube, anda boleh meninggalkan ruang di mana anda mahu memaparkan iklan tersebut. Para pengiklan seluruh dunia akan membuat tawaran untuk meletakkan iklan di laman web and pada masa yang sesuai. Tawaran yang tertinggi akan memaparkan iklan di laman web anda dan Google Adsense akan menguruskan proses bil dan pembayaran dari pembida kepada anda. mereka juga menguruskan lalu lintas rangkaian untuk iklan yang diletakkan di laman web anda. Google adsense kini adalah rangkaian pengiklanan/penerbit di internet yang terbesar dan digunakan oleh technofication. Technotification adalah kandungan portal pintar yang mensasarkan orang yang berminat dalam teknologi, ciptaan, komputer dan hacking.

2. Freelancer.com



Freelancer merupakan pemasaran sumber luar terbesar di dunia. Ia membantu anda mendapatkan projek-projek kerja dengan mudah selepas mendaftar dan membina profile di freelancer.com, dimana anda boleh menyenaraikan pengalaman anda, harapan, minat dan projek yang dilakukan. Menggunakan sistem tawaran dimana anda meletakkan tawaran bagi mendapatkan projek untuk dilaksanakan. Pembeli akan menghubungi anda berdasarkan tawaran anda.

3. Fiver.com



Ia merupakan laman web yang menakjubkan yang menyediakan 'interface' antara pengguna yang memerlukan perkidmatan dan pengguna yang mempunyai kemampuan untuk menyedikan perkhidmatan. Mendaftar dengan mudah dan percuma dan boleh menyambung melalui akaun facebook. Untuk mnerima tempahan pada laman ini anda harus mencipta Gig. Ia hanya istilah untuk kualiti dan perkhidmatan anda yang ingin diberikan. Anda juga boleh memberikan beberapa maklumat mengenai kaedah pembayaran pilihan. \

4. Odesk.com



Ini juga antara laman web yang memudahkan pencarian freelancer atau menjadi freelancer bagi memudahkan perkerjaan anda melalui komputer. Odesk menyediakan anda apa-apa kerja melalui komputer secara berterusan atau masa yang singkat. Ia juga menyediakan cara pembayaran yang ringkas sama ada menggunakan kredit kad, paypal atau akaun bank. Pembayaran dilakukan sebaik sahaja kerja dimulakan dan laman web tersebut menyimpan 10% daripada semua transaksi yang dilakukan, ia mungkin sejam atau setiap projek.

5. Envato Market



Ekosistem Envato terhadap pasaran digital membantu berjuta-juta orang di seluruh dunia untuk menjadi kreatif dan menjana pendapatan melaluinya. Dengan akaun Envato Market, anda boleh membeli dan menjual item seperti yang tertera di laman web Envato Market dan juga membuat pelbagai aktiviti yang berkaitan. Envato Market memudahkan urusniaga antara pemilik, pembeli, dan penulis melalui kaedah pembayaran.

6. Elance



Elance adalah pasaran terbesar di Internet untuk kerja-kerja bebas yang sah. Ia menyediakan antara pemuka yang mudah yang membolehkan anda untuk mencari pekerjaan dalam pelbagai bidang. Dari Penulisan dan terjemahan, untuk Web Design dan pengaturcaraan. Pada dasarnya, orang mengiklankan pekerjaan yang mereka mahu lakukan di laman web, dan anda mengemukakan cadangan untuk itu. Ianya semudah itu.

Sumber : http://www.techews.com/top-6-methods-make-money-online/



Categories: ,

0 comments:

Post a Comment